donderdag 21 mei 2009

Concentratie

Veel mensen hebben er plezier in om via de computer allerlei spellen te spelen. Soms zelfs tot verslaving toe. Er is dan ook veel aanbod aan de meest uiteenlopende spellen. Van de kaartspelen bijvoorbeeld: Freecell, Patience, Spider Solitaire, Klaverjassen. Ook spellen als Rummikub, Snel Biljarten, Bubbles schieten, Denkspelletjes, en noem maar op. Er zijn er wel honderden of misschien wel duizenden te vinden op het net. Je kunt het zo gek niet bedenken.
Ik ken iemand die al jarenlang probeert te winnen van zichzelf en zich te verbeteren in een van deze spellen. Concentratie wordt dan competitie.
Wat zegt dat eigenlijk van een mens, het steeds weer willen winnen en records verbeteren. Of is het toch een onschuldig spel spelen. Er zit denk ik meer achter dan je zomaar zou vermoeden, maar die analyse laat ik aan de psychologen over.

Dit soort patience lijkt me nog wel leuk, met die muzieknoten.

Zelf speel ik regelmatig graag Kyodai Mahjong - Clicks. Bij dit spel is behendigheid, mathematisch inzicht en snelheid nodig. En ja.. het gaat er ook om om het spel goed uit te spelen. Ik speel het omdat de concentratie van het spel de rondspokende en rondtollende gedachten in mijn hoofd doen verdwijnen. Daardoor kan ik dan weer beter slapen. Iets dat de laatste tijd slecht gaat door de pijn.

Kyodai Mahjong - Clicks

1 opmerking: