maandag 22 februari 2010

Icoon fase 12 - Voorlaatste bewerking


De rand en de zijkanten schilderen was de voorlaatste bewerking. Zelf vind ik het heel mooi geworden. De verf is nog heel kwetsbaar en moet heel goed drogen. Morgenmiddag werk ik dan de achterkant nog af en voorzie ik het van de volgende tekst:
Deze heilige icoon is
geschreven door de hand
van Cornelia Grootenboer,
van november 2009 tot februari 2010
Apeldoorn
Deze tekst wordt op papier geschreven en vastgeplakt aan de achterkant van de plank.
Woensdagmorgen wordt mijn icoon beoordeeld. Ik denk dat het goed is. Afgesproken is dat dan ook onze iconen gewijd worden in de dagkapel van de HH Fabianus en Sebastianus-kerk waar we in het parochiehuis schilderen. Ik hoop dat daar foto's van gemaakt kunnen worden.
Ik heb het geweldig gevonden om hier mee bezig te zijn.
De laatste bewerking is dan over ongeveer drie maanden. Dan wordt de icoon in de bijenwas gezet. Ook nog een heel werk want elke kleur moet apart uitgewreven worden.

1 opmerking:

  1. Corrie,

    Het ziet er prachtig uit, je hebt eer van je werk en nu nog de laatste loodjes!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen