maandag 8 februari 2010

Fotograferen

Regelmatig zet ik foto's bij mijn logjes. Ik heb nu 1½ jaar mijn fototoestel. Een OLYMPUS 840µ. Een aangenaam werkend en prettig in de hand liggend toestel. Er kan er veel mee, de functies zijn echter zo uitgebreid dat het even duurt voor je dit alles onder de knie hebt, ofwel in handen hebt.
Ik dacht, een fotocursus is nog niet zo'n gek idee. Veel van de functies kan ik nog niet goed gebruiken en het is natuurlijk niet handig als je bijvoorbeeld voor elke foto eerst de handleiding moet raadplegen. Er werd een cursus aangeboden voor digitale fotografie. Goed idee. In Twello, tegenwoordig bereikbaar per trein, werd deze cursus aangeboden door een fotohandelaar. Lekker dicht bij het station, altijd fijn als je 's avonds laat weer naar huis moet. Er was nog plaats, ik gaf me meteen op. Toen ik het gemak van de fotohandel dicht bij het station noemde viel er een stilte aan de andere kant van de lijn. Mevrouw, de cursus wordt in het industriegebied gegeven, daar hebben we de studio. Grote pech dus, want om 22.30 uur ongeveer drie kwartier lopen {er rijdt daar geen bus(je)} was dus niet haalbaar. Niet vanwege de late trein en in Apeldoorn de laatste bus, maar ook omdat ik me zo laat in mijn eentje in die omgeving niet veilig zou voelen.

Toch ga ik nu proberen of er nog ergens anders een cursus is. Misschien kan ik dan de kwaliteit van mijn foto's optimaliseren.

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat je een goede plek vind Corrie. Is een fotoclub niet leuker. Er zit er vast wel een bij jou in de stad.
    Daar heb ik het opok geleerd en heb ik nog een extraatje opgelopen ook. Ferry !!!hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen