zaterdag 6 februari 2010

Huis

Vanaf gisteren staat mijn huis een beetje vol met losse spullen. Rommelig dus. In de kamer die ik heb ingericht als schilderkamer moet een hemelwaterbuis vervangen worden. Die buis loopt vanaf het dak door 12 verdiepingen heen, afgetimmerd met een koof. Op sommige verdiepingen zijn er ook wastafels op aangesloten. Dit geheel bevindt zich in een hoekje waar ik een kast heb staan, vol met zware spullen die allemaal te maken hebben met het schilderen.
O.a. dit:

De kast moet er weg en dus leeg, anders is het niet te verzetten. Maandagmorgen héééél vroeg wordt de buis vervangen. Al vele malen is er op verschillende plaatsen in de flat lekkage geweest, met veel waterschade. Het was dus wel tijd dat er iets aangedaan werd. Helaas plande men bij de woningbouwvereniging de werkzaamheden niet zo efficiënt. Als alles net weer in orde is gebracht komt men met nieuwe werkzaamheden de boel weer op de kop zetten. Om mistroostig van te worden. Er moet een nieuw gat geboord worden door de betonnen vloer. De oude (stinkende) buis wordt verwijderd. In de hoop dat bovenwonende flatbewoners dan geen water meer door de wastafels kieperen. Dit gebeurde namelijk wel bij mijn vriendin in en andere strang van het gebouw. Een grote plons afwaswater door de hele kamer. Jakkes. Hoewel iedereen uitgebreid is geïnformeerd is het toch nog fout gegaan. Nu maar hopen dat men in deze strang de brieven nog eens goed heeft gelezen.
Mijn iconenmateriaal maar helemaal apart gezet. Het huiswerk hiervoor gaat gewoon door.

1 opmerking: