zondag 7 februari 2010

Concert







Vanmiddag in onze concertzaal Orpheus een prachtig concert bijgewoond. De uitvoerenden waren "Anima Eterna Brugge" onder leiding van de zeer bekende dirigent Jos van Immerseel.
Het programma was:
Frederic Chopin - Concerto in mi mineur no 1 pour piano et orchestre, opus 11. De solist op pianoforte was Pascal Amoyel.
Dit werk van Chopin is een heel 'stevig' stuk. De virtuositeit van Pascal was geweldig. Toch is dit concerto van Chopin mij iets te stevig. Ik denk dat als ik dit werk voor de radio zou horen ik het afgezet zou hebben. Nu ik erbij was en alles kon volgen bij alle partijen werd ik er helemaal bij betrokken. Het middendeel vond ik dan weer prachtig.
Na de pauze:
Franz Schubert - Sinfonie in C "die Grosse" D 944.
Dit was totaal anders van klank. Het orkest spelde de sterren aan de hemel. Ik genoot.

Vanmiddag was op de televisie bij het programma Podium ook een uitzending gewijd aan Schubert. De bariton Matthias Groene (wat een prachtige stem heeft hij) repeteerde met dirigent Jaap van Zweden voor het concert dat morgenavond (laat) wordt uitgezonden. Prachtige Schubertliederen. Een aanrader.

Alles bij elkaar een fijne muziekdag.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je zo genoten hebt. Ik maak veel te weinig tijd vrij voor zulke dingen.
    Soms toch wel jammer. Maar ja, Een mens kan nou eenmaal niet alles.

    BeantwoordenVerwijderen