maandag 20 april 2009

Kijken

- Het leuke van een kijkoperatie met regionale anesthesie is dat je mee kunt kijken op een monitor wat de arts allemaal doet. Na afloop krijg je ook nog een paar fotootjes mee. Kun je zien hoe je er van binnen uitziet en wat er precies is behandeld. Ik vond het wel leuk om te zien.

- Tijdens mijn studie heb ik al gezien hoe een lichaam in elkaar zit, meestal in onderdelen. In Brussel bij de Vrije Universiteit Faculteit Geneeskunde is een museum waar alle delen van het lichaam in formaldehyde te bezichtigen zijn. Een vreemd schouwspel moet ik zeggen maar voor ons studenten heel leerzaam. Voor sommige studenten was de aanblik te overweldigend en de geur van de formaldehyde te heftig.


- Knie - Nog een beetje onzeker, toch al weer een eindje gelopen. De fysiotherapeut is al langs geweest en komt maandag met een oefenprogrammaatje. De eerste dagen en vooral de nachten vielen me niet mee. Veel pijn en ook veel spierpijn. Elke dag zal het wel beter gaan. Binnenkort loop ik weer in en op de wolken, met plezier.

3 opmerkingen:

  1. Succes Cornelia, zo zie je maar het stelt niets voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk en hier was ik dus heel benieuwd naar. Ik denk zo te lezen dat het goed met je gaat en je er goed doorheen bent gekomen. Zelfs met bloemen van de buren.
    Het allerbeste toegewenst.
    Elly.

    BeantwoordenVerwijderen