zondag 5 april 2009

Fietstocht

Bosanemoontjes en Speenkruid

Groot Hoefblad
Vanmiddag was het lekker genoeg om samen met mijn vriendin een fietstochtje te maken. Fietsen gaat net een beetje beter dan lopen op het ogenblik. Van de fiets af is het dan wel weer minder fijn, maar vooruit maar. Gelukkig deze keer het fototoestel niet vergeten. Bij lopen zouden er vast veel meer foto's gemaakt worden. Steeds afstappen is ook niet alles.
Van mijn huis uit is het ca. twee kilometer en dan ben ik buiten de stad. Een fijne tocht eerst langs het kanaal. Na een aantal kilometers de brug over het kanaal overgestoken en via het open gebied naar Beemte-Broekland en De Vecht gereden. Daar nog even met een vriendin gesproken en weer verder langs de Wetering en door het mooie open land weer terug naar de stad. De snelweg tweemaal overgestoken. Het is wel een klim. De aanrijroute over de snelweg is lang en steil. Boven gekomen rusten we altijd even.
Foto vanaf overgang snelweg
Voor mij is het pas echt lente als ik een zwart lammetje heb gezien. Deze witte zijn de eerste van het seizoen die ik zie. Lief hè!
De eerste lammetjes
Er was veel te zien. Het uitbotten van de bomen en de planten. De lammetjes in de wei. Alles zo lekker nieuw. Een bescheiden zonnetje, wat wind, maar heerlijk moe weer thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten