woensdag 5 augustus 2009

Park

Prachtig die schors!

De papierberk heb ik nog niet gefotografeerd, het ´papier´zat er nog te strak op. Vorig jaar had ik een paar heel mooie lappen papier. Ik had er met inkt een mooie tekening op gemaakt. Het is heel dun en helaas is het (uiteraard per ongeluk) in de stofzuigerzak terecht gekomen. Binnenkort ga ik weer kijken of ik al nieuwe vellen kan oogsten.



Avondlicht


Een van de vele vijvers





Iemand zei eens dat als men plaatjes op een blog zet men kennelijk niets te vertellen had.
Alle grote kunstenaars zouden dus niets te vertellen hebben volgens deze gedachte.
Vreemd.

4 opmerkingen:

  1. Nou jij hebt wel degelijks iets te vertellen. Foto's staan of vallen met het juiste licht. Dat avondlicht zegt genoeg.
    Heel apart dat jij papier weet te maken van boomschors.Dat is voor mij helemaal nieuw. Ik weet wel dat papier gemaakt wordt van lompen, maar ook van hout, maar ik wist niet dat je dat zelf kon doen van boomschors.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elly, nee ik kan hier zelf geen papier van maken. De schors of eigenlijk is het niet echt schors maar meer losse vellen als de boom vervelt. Dat is dan het papier. Het is flinterdun en heel kwetsbaar, maar daardoor heel uitdagend om er iets moois mee te doen. Kijk maar eens rond je vind er vast wel een. Het effect als je erop tekent is verrassend. Ik heb steeds inkt gebruikt maar ik denk dat het met waterige verf ook kan. Dat ga ik volgende keer proberen. Zoek jij ook?
    Hierboven heb ik een nieuw blogje gemaakt van de Papierberk, de Betula Papyrifea.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kunstenaars zetten geen plaatjes op een blog maar crearen l'art pour l'art!
    Een blogger wil wat vertellen, dus vertel!
    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Sommige mensen zeggen iets met woorden, anderen met beelden. Het is maar net wat je onder vertellen verstaat Rick.
    En ja...kunstenaars scheppen om de de kunst. We laten daar geen twijfel over bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen