vrijdag 28 augustus 2009

Orchis


In het mij zo dierbare park hier dichtbij plotsklaps een leuke ontdekking gedaan. Langs een pad zag ik een paar (weliswaar nu) uitgebloeide orchissen staan. Drie welteverstaan. Best wel een wondertje want orchissen groeien niet zomaar overal. Het park mag enigszins zijn eigen gang gaan. De bodemgesteldheid is kennelijk langzaam maar zeker geschikt geworden voor orchissen. In de tuin beneden aan mijn flatgebouw heeft er ook een gestaan maar die heeft het niet overleeft.

Het is zeer waarschijnlijk een Dactylorhiza soort.


De foto's zijn niet bijzonder
van kwaliteit. De scherpte
net niet goed ingesteld.
De bovenste twee foto's '
's avonds laat gemaakt.







2 opmerkingen:

  1. Misschien bewegings onscherpte corrie. Kan gebeuren als er toch te weinig ligt is.
    Ik heb er ooit ook een zomaar in mijn tuin gehad. L:euk is dat hè.
    Ik mail je nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles goed met je Corrie?
    Liefs
    Elly.

    BeantwoordenVerwijderen