donderdag 12 augustus 2010

Voorbereiding

Vandaag mijn laatste kleur pigment te pakken kunnen krijgen. Oxyd geel. Het is een heel mooie kleur geel die nog niet in mijn sortering zat. Twee andere kleuren geel waren nogal opzichtig. Helaas moest ik hier 100 gr. van nemen. Een hoeveelheid waar je heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel iconen mee kunt schilderen. Het lukt me dus echt niet meer om dat op te maken.

Deze week zal ik echt moeten gaan beginnen om mijn planken te prepareren. Een flinke klus en nog erg stoffig ook als ik het glad moet schuren. In een bouwmarkt kon ik een kwart plaat MDF kopen. 122 x 61 cm. Dat is al een flink formaat. De zaagmedewerker was zo aardig om mij geen kosten te berekenen voor de grote hoeveelheid zaagsneden.



Voor elk maatje heb ik al iets in gedachten. Ik begin met drie iconen. Eén ga ik weer schrijven bij mijn leraar. Aan de andere twee wil ik thuis werken. Ik heb er zin in.

Wordt vervolgd.

1 opmerking: