dinsdag 9 augustus 2011

Zicht



Al een lange tijd was mijn zicht niet optimaal. Na allerlei controles was het nodig dat een oog van staar moest worden ontdaan, maar gelukkig was er nog geen sprake van Macula Degeneratie. Iets dat in mijn familie voorkomt. De afspraak voor behandeling was ook niet zo snel, er was pas een oogarts overleden en de patiënten moesten worden overgenomen door de andere artsen. Maar uiteindelijk was ik aan de beurt. Inmiddels is dat ook al weer 8 weken geleden. Bij een nacontrole werd me geadviseerd toch nog even te wachten met het aanpassen van nieuwe glazen in de bril. Alle oude(re) brillen heb ik geprobeerd of er daar nog een bij was waar ik dichtbij nog iets kon zien. Nou nee, mijn armen waren hiervoor toch te kort. Alle kleine(re) letters heb ik met een loep moeten bekijken. Erg lastig. Om over kleine penselen maar niet te spreken. De iconen moeten dus ook nog wachten. Over een week kan ik bij de optimetrist terecht. Eind augustus ben ik dus weer gebrild.




De wereld is wel veel lichter geworden.


2 opmerkingen:

  1. Beste Corry,al een tijd niets meer gehoort,dus even op blog kijken..proficiat dat je geholpen bent!!Wij rekenen er op dat alles goed zal komen.Mij zus was 78 toen ze aan staar geholpen werd en die is nu 82jr.!!Ze ziet alles en zonder bril.
    Met mij gaat het in d"tijd"gezien goed.Eind aug.
    opcontrole !! groet peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dus dat is ook weer achter de rug. Gelukkig kun je nog zonder bril een logje maken :-)
    En om wat te snoepen zit je ook niet verlegen. Zo hopud je het hopelijk uit tot eind augustus.

    Ik ben ook een blogspot aan het uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen