dinsdag 9 augustus 2011

Stenen versus dragees




Een bevriend gezin met kinderen was op vakantie in Frankrijk. Na vakanties word ik meestal verwend met een aardigheidje. De kinderen zoeken soms stenen voor mij uit. Soms is dat gewoon grind en is het de leukste sport er heel mooie uit te vissen. Nu zijn stenen voor mij altijd mooi dus dat is niet zo moeilijk. Alleen al de moeite die voor mij gedaan is is vertederend. Deze keer werd mij een mooi ingepakt doosje overhandigd. Het rammelde behoorlijk en ik vroeg natuurlijk verbaasd: hebben jullie weer mooie stenen gevonden? Er werd erg geheimzinnig gedaan. Het pakje moest open. Nee deze keer geen stenen maar een doos vol met dragees. Amandelen omhult met allerlei suikers en veel verdachte toevoegingen. Wel mierzoet. Een interessante tekst op de zijkant van het doosje. Hoe zijn dit soort dragees ontdekt, gemaakt en zijn blijven bestaan.






Hoe zou Julius Dragatus deze dragees vinden? En..... nee ik ga niet trouwen en voor geboortes is het ook al te laat. Af en toe er dan toch maar van snoepen?? Een beetje een risico!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten