zondag 27 december 2009

Iconen

Prof. dr. Edward Schillebeeckx

Deze keer een andere betekenis van het woord icoon. Deze twee prominente mannen van de vorige eeuw kun je iconen noemen. Aan het eind van dit jaar krijgen ze bij mij een plaatsje op mijn blog.

Twee totaal verschillende personen, maar met een duidelijke taal. Dat kan ik heel erg waarderen. Je hoeft het niet altijd met iemands ideeën eens te zijn om iemand te respecteren. Hoewel deze mannen in hun zo verschillende opvattingen en leringen me wel wat zeggen. Er is een groot verschil en ook kun je hen niet met elkaar vergelijken en mijn voorkeur gaat uit naar professor Schillebeeckx. Hij was de luis in de pels van het Vaticaan. Een bekend boek van zijn hand is "Jezus, een verhaal van een levende".
De heer Bakker heeft veel waardering gekregen in de Tweede kamer en was het parlementair geweten in die tijd. Zijn ideologie kan ik niet onderschrijven.

Marcus Bakker

Afgelopen week zijn deze bijzondere mensen overleden.

1 opmerking:

  1. Wat goed dat je deze twee markante persoonlijkheden hier gedenkt Corrie. Ik kan je ode aan hen voor honderd procent onderschrijven.
    Ik wens je veel voorspoed en zegen in 2010.
    Moge je wensen vervuld worden.
    Veel liefs
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen