woensdag 3 juli 2013

Leraar

Steeds meer kom ik tot de ontdekking dat ik toch leraar had moeten worden. De laatste tijd ontmoet ik veel mensen die met vragen bij me komen en antwoorden van me verwachten. Die kan ik in de meeste gevallen ook wel geven. De onderwerpen variëren maar hebben te maken met mijn werk en met de zaken waar ik altijd al mee bezig geweest ben. 
Wat betreft mijn werk is dat de podotherapie en de voetreflexzonetherapie en metamorfosemassage. Maar ook vragen over numerologie en spirituele psychotherapie. Over geloof en religie. Een breed terrein. Veel mensen zijn bezig met bewustwording en allerlei vragen borrelen dan op. Via allerlei wegen komt men dan soms bij mij. 
Ik ben dankbaar dat ik dan wat licht kan laten schijnen en kan helpen in hun zoektocht.


Het mooie van al de onderwerpen die ik noemde is dat er een grote relatie is tussen die onderwerpen. Het één loopt over in het ander. Je zou kunnen zeggen het loopt van de aarde naar de hemel.

Het is mooi als je voor iemand de deur naar hun Zelf een beetje open kunt zetten.


 
Foto van Froukje

5 opmerkingen:

  1. Dus ben je toch uiteindelijk leraar geworden en op een heel mooie manier!
    Warme groet
    Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg blij met je opmerking Walter, dank je wel. Ik beschouw dit als een bemoediging. Soms vallen ineens dingen en situaties op hun plaats. De opdracht aan mezelf is dan ook: laat het komen en zie wat je kunt doen.
    Ooit heb ik les gehad van iemand die zodanig les gaf alsof de leerling het allemaal al wist. Niet handig natuurlijk. Het lijkt me beter om bij de basis te beginnen en dan uit te breiden. Ik merk vanzelf wel hoever iemand is in dat waar het bij de vraag om gaat. Mooi en heel interessant, maar ook een beetje spannend.
    Tot de volgende keer en hartelijke groet,
    Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cut what you dislike an copy what you like....
    Zo wordt de schone schijn in leven gehouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij jou is het meestal: verwijder waar je van houdt of wat je graag wilt of wilt doen.En vermenigvuldig waar je een hekel aan hebt. De ´schone schijn´ wordt daardoor een vals zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen