dinsdag 22 september 2009

Schilderen

Vandaag ben ik voor de tweede keer gaan schilderen bij een vereniging voor Amateur Beeldende Kunstenaars. Het gaat er gelukkig ongedwongen aan toe. Zonder verplichtingen maar wel met professionele begeleiding. Hier kun je lekker je eigen gang gaan en toch hulp krijgen als je er zelf niet uitkomt. Vorige week ben ik aan de pasteltekening begonnen die in het vorige bericht staat, en heb dat thuis afgemaakt. Het is nog niet helemaal naar mijn zin maar het begin van creativiteit is er gelukkig weer. Vanmiddag heb ik een begin gemaakt met acrylschilderen. Deze techniek heb ik niet eerder echt geprobeerd. Niet het makkelijkste onderwerp gekozen maar om een beetje vertrouwd te raken met verf en penselen hoeft het ook niet meteen 100% te zijn. Hoewel.....! Ik ben niet erg vlug tevreden en moet nog veel leren. Wel heb ik genoten van de middag. Het is een aangename groep mensen die allemaal verschillend werken.

Mijn onderwerp is een engel, een afbeelding op een icoon. Niet dat dat de officiële manier van iconen schilderen is, maar ik had er zomaar zin in. Misschien wel als voorproefje op de echte iconencursus die ik later in het jaar ga volgen. Als dit echt wat wordt laat ik het te gelegener tijd misschien wel zien?

1 opmerking:

  1. Een mooie icoon corrie. Fijn dat je daar zoveel plezierige mensen ontmoet in een ongedwongen sfeer. Ik ben heel benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt.

    BeantwoordenVerwijderen