vrijdag 22 juni 2012

Schilderen



Jaren geleden schilderde ik nog met olieverf. Er staan nog steeds een paar niet afgemaakte doeken in mijn kleine kamer. De bedoeling is een drieluik te maken. Op de drie doeken staat alleen nog maar een dunne laag verf met een idee van wat het zou moeten worden. Ik ben nu van plan het helemaal opnieuw op nieuwe doeken te gaan realiseren. Met acryl. De bedoeling opnieuw schetsen en hopen dat de inspiratie en techniek komt.
Even iets anders dan het fijne schilderwerk van de iconen. 

                                                                 

3 opmerkingen:

  1. Acryl na gewend te zijn geweest aan olieverf..Het 'dwong' mij min of meer heel anders te gaan werken.
    Vr. groet Walter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een gevoel van "dwingen" Walter. Allebei de materialen hebben hun specifieke techniek. Olieverf mengt beter maar droogt langzamer. En ruikt ook lang in een gewoon woonhuis. (Had ik maar een atelier). Acryl dwingt je tot snel handelen maar je kunt sneller verder. Ik kijk met interesse naar jouw site en werk. Wat mijn 'plan' gaat worden weet ik nog niet. Ik heb nog even niet veel tijd en mijn tweede oog moet volgende week ook van staar worden ontdaan heb ik net gehoord. Dus genoeg tijd om te bedenken hoe ik het ga aanpakken. Hoewel ik nu juist wat minder van tevoren wilde nadenken en zou proberen wat vlotter te werken. Is het nog mogelijk om jouw project (iedereen mocht iets maken van jouw voorbeeld) op te sturen. Ik heb daar wel iets mee geprobeerd, maar weet niet of ik het goed genoeg vind.
      Leuk dat je reageerde. Hartelijke groet. Corrie.

      Verwijderen
  2. Nou Corrie, als je nog wat op wilt sturen ben je van harte welkom.Ik zal het met liefde plaatsen en zelfs het item opnieuw wat aandacht geven.
    Dank je en warme groet.
    Walter.

    BeantwoordenVerwijderen