maandag 23 april 2012

Blij


Enige tijd geleden zag ik bij een kennisje, Mini Z. een schilderij van haar. Ik werd er direct door geraakt. En zoals vaak kun je niet meteen verklaren waarom dat is. Ik vroeg haar: als je het ooit een keer wilt verkopen mag ik dan boven aan het lijstje staan als gegadigde. En ja dat kon. Het zou nog wel even duren want Mini had het nog maar pas klaar. Toch plotsklaps vertelde ze dat de koop mogelijk was. Mijn emotie over het schilderij heeft haar ertoe gebracht het mij te gunnen. En uiteraard heb ik niet lang geaarzeld. Het heeft een mooi groot formaat, 60 x 80 cm. Het hangt nu in mijn kamer en ik ben er reuze blij mee. Steeds zie ik er meer in, en omdat ik haar een beetje ken weet ik ook welke emoties hebben gespeeld toen zij het maakte. Het is geschilderd in de stijl van János Bittenbinder. Zijn schilderijen vind ik prachtig.
Later over János meer omdat mijn blog gewijzigd is kan ik het hieronder niet kopiëren.

2 opmerkingen:

  1. Het is ook heel mooi. De kleuren, het licht, het suggereert veel.
    Ik ga eens even bij Janos kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag Corry
    ik kom hier via Elly en ja het schilderij is erg mooi en vol van verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen