woensdag 20 oktober 2010

Iconen schrijven

Aartsengel Michaël-Christus Pantocrator-Aartsengel Gabriël
Met deze drie iconen ben ik nu bezig.
De twee aartsengelen komen aan weerszijden van een opgestane Christus, die ik later ga schrijven.
De stijl is redelijk hetzelfde, de kleuren harmoniëren en zijn enigszins tegengesteld.
Daarom deze keus als pendanten van elkaar.
De kleine afbeelding: Christus Pantocrator maak ik nu tussendoor omdat dat een cadeautje voor iemand wordt.
Het gaat niet allemaal erg vlot, maar vanavond gelukkig goede aanwijzingen gekregen.
Mijn leraren bemoedigden me en zeiden dat ik te kritisch ben.
Het resultaat was toch goed genoeg om door te gaan.
Ik had daar mijn twijfels over en dacht dat ik weer helemaal opnieuw zou moeten beginnen.
Een pak van mijn hart dat al mijn werk niet voor niets was geweest.
Want een monnikenwerk is het zeker.
In een later stadium laat ik de voortgang weer zien.
Bij mijn eerdere icoon heb ik de stappen al eens verteld en die herhaling is niet nodig.
( Zie: Schilderen - iconen / Icoon fase 1 t/m 15 )
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten